Thanks Thanks:  1
Showing results 1 to 1 of 1

Thread: LTE RF planning & levels of interferences

  1. #1
    Member Reputation: 82
    Join Date
    2011-06-05
    Posts
    60


    Default LTE RF planning & levels of interferences

    ENGLISH
    Hello experts, I have 3 technical questions about LTE RF planning. An LTE operator uses 3 frequencies on the B3 band, so I think there is a main ARFCN 1600 ARFCN band and two more ARFCN 1475 and 1625 for additional carriers certainly. Firstly, is my reasoning correct in your opinion?
    My other 2 questions are
    1. if there is a main frequency on which all the traffic is 70%, can I swap the main frequency with one of the carriers on 1 site out of 3 for example, and use the main on one of the carriers?
    2. Do you think this will reduce overall interference levels?


    FRANCAIS
    Bonjour les experts, j'ai 3 questions techniques sur le RF planning LTE. Un opérateur LTE utilise 3 fréquences sur la bande B3, donc je pense qu'il y a une bande principale ARFCN 1600 ARFCN et deux autres ARFCN 1475 et 1625 pour les porteuses supplémentaires certainement. D’abord est-ce que mon raisonnement est juste à votre avis ?
    Mes 2 autres questions sont
    1. si il y a une fréquence principale sur laquelle tout le trafic se trouve 70%, est-ce que je peux échanger la fréquence principale par une de celles des porteuses sur 1 site sur 3 par exemple, et utiliser la principale sur l'une des porteuses ?
    2. A votre avis est-ce que cela va réduire les niveaux d’interferences global ?


    ESPANOL
    Hola expertos, tengo 3 preguntas técnicas sobre la planificación de LTE RF. Un operador de LTE utiliza 3 frecuencias en la banda B3, por lo que creo que hay una banda principal ARFCN 1600 y otras dos ARFCN 1475 y 1625 para portadores adicionales ciertamente. En primer lugar, ¿es correcto mi razonamiento en su opinión?
    Mis otras 2 preguntas son
    1. si hay una frecuencia principal en la que todo el tráfico es del 70%, ¿puedo intercambiar la frecuencia principal con una de las portadoras en 1 sitio de los 3, por ejemplo, y utilizar la principal en una de las portadoras?
    2. ¿Cree que esto reducirá los niveles generales de interferencia?


    Merci, thank you, gracias !!!!

  2. Thanks techfolkcmr thanked for this post
  3. # ADS
    Circuit advertisement
    Join Date
    Always
    Posts
    Many
     

Tags for this Thread

Bookmarks

Bookmarks

Posting Rules

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •