Thanks Thanks:  0
Showing results 1 to 1 of 1

Thread: RF planning LTE / interferences reduction

  1. #1
    Member Reputation: 82
    Join Date
    2011-06-05
    Posts
    60


    Default RF planning LTE / interferences reduction

    ENGLISH
    Hello experts, I have 3 technical questions about LTE RF planning. An LTE operator uses 3 frequencies on the B3 band, so I think there is a main ARFCN 1600 ARFCN band and two more ARFCN 1475 and 1625 for additional carriers certainly. Firstly, is my reasoning correct in your opinion?
    My other 2 questions are
    1. if there is a main frequency on which all the traffic is 70%, can I swap the main frequency with one of the carriers on 1 site out of 3 for example, and use the main on one of the carriers?
    2. Do you think this will reduce overall interference levels?


    FRANCAIS
    Bonjour les experts, j'ai 3 questions techniques sur le RF planning LTE. Un opérateur LTE utilise 3 fréquences sur la bande B3, donc je pense qu'il y a une bande principale ARFCN 1600 ARFCN et deux autres ARFCN 1475 et 1625 pour les porteuses supplémentaires certainement. D’abord est-ce que mon raisonnement est juste à votre avis ?
    Mes 2 autres questions sont
    1. si il y a une fréquence principale sur laquelle tout le trafic se trouve 70%, est-ce que je peux échanger la fréquence principale par une de celles des porteuses sur 1 site sur 3 par exemple, et utiliser la principale sur l'une des porteuses ?
    2. A votre avis est-ce que cela va réduire les niveaux d’interferences global ?


    ESPANOL
    Hola expertos, tengo 3 preguntas técnicas sobre la planificación de LTE RF. Un operador de LTE utiliza 3 frecuencias en la banda B3, por lo que creo que hay una banda principal ARFCN 1600 y otras dos ARFCN 1475 y 1625 para portadores adicionales ciertamente. En primer lugar, ¿es correcto mi razonamiento en su opinión?
    Mis otras 2 preguntas son
    1. si hay una frecuencia principal en la que todo el tráfico es del 70%, ¿puedo intercambiar la frecuencia principal con una de las portadoras en 1 sitio de los 3, por ejemplo, y utilizar la principal en una de las portadoras?
    2. ¿Cree que esto reducirá los niveles generales de interferencia?


    Merci, thank you, gracias !!!!

  2. # ADS
    Circuit advertisement
    Join Date
    Always
    Posts
    Many
     

Tags for this Thread

Bookmarks

Bookmarks

Posting Rules

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •